Σεμινάριο με βιωματικά εργαστήρια

Η Ελληνική Εταιρία Δυσλεξίας, μη κερδοσκοπική-φιλανθρωπική οργάνωση, διοργανώνει για τον Απρίλιο 2016, εκπαιδευτικό και βιωματικό σεμινάριο με τίτλο:

Διάγνωση και Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες σε όλη τους τη σχολική διαδρομή

Στόχος – Περιεχόμενο σεμιναρίου

Οι συμμετέχοντες που θα λάβουν μέρος στα τρία, συνολικά, εργαστήρια του σεμιναρίου, θα εκπαιδευτούν στη διάγνωση, αξιολόγηση και διαφοροποιημένη ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση μαθητών με Eιδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.

Α΄ Εργαστήριο: Τα καινούρια δεδομένα και οι Μαθησιακές Δυσκολίες (Δρ Ελένη Λιβανίου). Αυτή η ημερίδα θα έχει στόχο την παρουσίαση των νευροαναπτυξιακών διαταραχών – γνωστές και σανΔυσλεξία, Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές ή Προβλήματα Λόγου, Το Σύνδρομο ΕλλειμματικήςΠροσοχής και Υπερκινητικότητας, η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, τα Ευρέως ΦάσματοςΜαθησιακά Προβλήματα, ο πολύ αργός ρυθμός, η ανεπάρκεια στη μνήμη εργασίας, κ.α.

Θα δοθούν εξηγήσεις για το τι είναι οι γνωστικές διεργασίες και το Κεντρικό Εκτελεστικό Σύστημα και που οφείλονται οι μαθησιακές δυσκολίες και τα προβλήματα συμπεριφοράς. Τέλος, θα συζητηθεί η αναγκαιότητα της έγκαιρης διεπιστημονικής διάγνωσης, τα θέματα της συννοσηρότητας και τρόποι αντιμετώπισης.

Β΄ ΕργαστήριοΔιαγνωστικά εργαλεία και παρεμβατικά προγράμματα δυσαναγνωσίας, δυσγραφίας, δυσορθογραφίας, δυσκολιών γραπτού λόγου (Δρ Παναγιώτα Γιαννέλη). Στο βιωματικό αυτό εργαστήριο, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αναλύσουν τα υπάρχοντα διαγνωστικά εργαλεία στην Ελληνική πραγματικότητα, να παρακολουθήσουν σε ομάδες εργασίας τη χορήγησή τους και να μάθουν να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να τροποποιούν εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης και διαφοροποιημένης παιδαγωγικής σε μαθητές με δυσαναγνωσία, δυσγραφία, δυσορθογραφία και δυσκολίες γραπτού λόγου στην Α΄βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση.

Γ΄ ΕργαστήριοΜαθησιακές Δυσκολίες και οι επιπτώσεις τους στον ψυχισμό του παιδιού (Δρ Ελένη Λιβανίου). Χτίζοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δρ Παναγιώτα Γιαννέλη, βιωματικό εργαστήριο)Αυτές οι παρουσιάσεις αφορούν στο ρόλο του εκπαιδευτικού στη διαχείριση των μαθησιακώνπροβλημάτων μέσα στην τάξη. Θα συζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης με βάση τις πιο συνηθισμένες συμπεριφορές.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής που αναζητούν στρατηγικές παρέμβασης και διαφοροποιημένης παιδαγωγικής για την καταλληλότερη αντιμετώπιση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αφορά επίσης επαγγελματίες από το χώρο της ειδικής αγωγής, ειδικούς ψυχικής υγείας και φοιτητές σχολών με παρόμοια θεματικά πεδία (παιδαγωγικά, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κλπ.)

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 35

Διάρκεια και ημερομηνίες διεξαγωγής

Το σεμινάριο έχει συνολική διάρκεια 30 ωρών και ολοκληρώνεται σε 3 συναντήσεις, 2 , 9 και 23 Απριλίου και ώρες 09.00 π.μ.-19.00 μ.μ. (έναρξη και λήξη αντίστοιχα για κάθε ένα από τα τρία εργαστήρια).

Τόπος διεξαγωγής

DuduLoft, 4ος όροφος, Κολωνού 12-14, Μεταξουργείο (πλησίον μετρό Μεταξουργείου)

Κόστος

Το κόστος παρακολούθησης του σεμιναρίου ανέρχεται στα 150 €* με προκαταβολή 50 € για κράτηση θέσης. Το υπόλοιπο ποσό εξοφλείται είτε με μετρητά απευθείας στον χώρο διεξαγωγής του σεμιναρίου την ημέρα έναρξής του, είτε με τραπεζική κατάθεση στην AlphaBank:

Αριθμός Λογαριασμού AlphaBank

GR71 0140 1020 1020 0200 2008 409

Ειδική τιμή για φοιτητές και άνεργους: 120 €

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου χορηγείται βεβαίωση συμμετοχής από την Ελληνική Εταιρία Δυσλεξίας

Για περισσότερες πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή, καλέστε στο 6983 95 6974, 12.00-16.00 καθημερινά (εκτός Σαββάτου & Κυριακής), ή επικοινωνήστε μέσω emailστο: info@dyslexia.gr

*Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται καφές και ελαφρύ μεσημεριανό γεύμα

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα εισηγητριών

Ελένη Λιβανίου

Η Ελένη Λιβανίου είναι Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος με Διδακτορικό στη Γνωστική και Κοινωνική Ψυχολογία από το πανεπιστήμιο του Sussex Αγγλίας. Το ερευνητικό της έργο αφορά στο σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΕΠΥ), τη Δυσλεξία και τα προβλήματα συμπεριφοράς.

Σπούδασε κι εργάστηκε στην Αγγλία μέχρι το 1992 και  μέχρι το 2002 δίδασκε σε έκτακτα προγράμματα του Πανεπιστημίου του Sussex στην Αγγλία ενώ τώρα συνεργάζεται με το Nottingham Trent Πανεπιστήμιο της Αγγλίας ως εισηγήτρια/υπεύθυνη του προγράμματος Μάστερ (Master in Inclusive Education). Aπό το 1995 είναι υπεύθυνη του τμήματος Μαθησιακών  Δυσκολιών της Ειδικής Διαγνωστικής, Θεραπευτικής και Ερευνητικής Μονάδας “Σπύρος Δοξιάδης – Έρευνα για το Παιδί”. Είναι πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Δυσλεξίας και μέλος της European Dyslexia Association.

Οι κύριες ασχολίες της είναι η διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών (Μ.Δ.), η συμβουλευτική γονιών και εφήβων, η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρακολούθηση τάξεων σε σχολεία, η επιμόρφωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στον κρατικό και ιδιωτικό χώρο και η έρευνα.  Έχει λάβει μέρος σε πολυάριθμα πανελλαδικά και διεθνή συνέδρια παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα των άλλοτε ομαδικών κι άλλοτε ατομικών ερευνών της σε θέματα που αφορούν στις Μαθησιακές Δυσκολίες ή/και στα Προβλήματα Συμπεριφοράς. Το ερευνητικό της έργο και η εμπειρία της στο χώρο της εκπαίδευσης  συνοψίζονται στο βιβλίο της “Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στη κανονική τάξη” (2004), Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ.

Παναγιώτα Γιαννέλη

Η Παναγιώτα Γιαννέλη είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων , κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Επιστήμη της Εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Αποκατάσταση και Διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών από το NorthernIllinoisUniversity (StateUniversity), ΗΠΑ και απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής, του Παν/μίου Αθηνών.

Τα τελευταία 23 χρόνια, διδάσκει ως Καθηγήτρια της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο Γαλλικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο της Αγίας Παρασκευής (Lycée Franco Hellénique Eugene Delacroix). Ταυτόχρονα διδάσκει στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αθηνών ως ειδική παιδαγωγός-ψυχοπαιδαγωγός, στο τμήμα Λογοθεραπείας και στο Μεταπτυχιακό τμήμα Ειδικής Αγωγής. Είναι επίσης αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Δυσλεξίας.

Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε ημερίδες, συνέδρια και βιωματικά  σεμινάρια απευθυνόμενα σε δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές με θέμα την ανίχνευση και αποκατάσταση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Έχει κάνει ποικίλες δημοσιεύσεις σε ελληνόφωνα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (πρώιμη ανίχνευση, αξιολόγηση, αποκατάσταση Ε.Μ.Δ.), στη διγλωσσία, εκμάθηση και κατάκτηση πρώτης και δεύτερης γλώσσας, Διγλωσσία και γλωσσικές διαταραχές,  σχολική ετοιμότητα, στη φωνολογική ενημερότητα, στα προγράμματα παρέμβασης δυσαναγνωσίας και δυσορθογραφίας καθώς και στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική σε όλες τις σχολικές βαθμίδες.

Τέλος, είναι εξωτερική συνεργάτης του Ερευνητικού Κέντρου Δημόκριτου (Νet Lab Technologies).

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *