Είστε οι πρώτοι δάσκαλοι των παιδιών σας, έτσι θα έχετε μια σημαντική θέση βοηθώντας τα, να ανακαλύψουν τις δυνάμεις τους.
- Διαβάστε στα παιδιά σας. Ακόμα κι αν δεν μπορούν να διαβάσουν, διαβάστε εσείς γι αυτά. Η ανάγνωσή σας φωναχτά θα βελτιώσει το λεξιλόγιό τους.
- Δείτε ταινίες σχετικές με τα βιβλία τους. Αν δουν σε εικόνα κάτι σχετικό με το βιβλίο του σχολείου, μπορεί εν συνεχεία να καταλάβουν και να θυμηθούν περισσότερες πληροφορίες.
- Επικοινωνήστε με τους καθηγητές. Γίνεται ο συνήγορος του παιδιού σας, ο σύμμαχός του με φιλικό και διπλωματικό τρόπο.
- Αναζητήστε εναλλακτικές μεθόδους για την επίτευξη του στόχου σας, ακόμα κι αν σας φαίνεται αδύνατο.
Θυμηθείτε:
Το παιδί σας μπορεί να αγωνιστεί με την εκπαίδευση και να τα καταφέρει. Επιβραβεύστε τα επιτεύγματά του. Βοηθήστε το να ανακαλύψει τις δυνάμεις του και τα ταλέντα του.
Κρατήστε στη ζωή του ισορροπία ανάμεσα στην εργασία, στο σπίτι και στη χαρά να κάνει αυτό που αγαπάει. Να γνωρίζετε ότι ένα δυσλεκτικό παιδί μπορεί να εργαστεί σκληρά και να επιτύχει τους στόχους του.
Δώστε του να καταλάβει, ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικά πλεονεκτήματα και αδυναμίες.
Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία, ως εργαλείο μάθησης.
Ολόκληρη η ιστορία του ανθρώπινου είδους και η ανθρώπινη τεχνολογία δημιουργήθηκε από παιδιά που μαθαίνουν.
Ας σεβαστούμε τις απόψεις του παιδιού μας και να το ενθαρρύνουμε να τις εκφράσει.
Οι γονείς θα πρέπει να ανταμείβουν την προσπάθεια, όχι μόνο το «προϊόν». Για τα παιδιά με Ε.Μ.Δ. οι βαθμοί θα πρέπει να είναι λιγότερο σημαντικοί από την πρόοδο. Κατά την αντιμετώπιση της απαράδεκτης συμπεριφοράς, οι γονείς δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν το δυσλεκτικό παιδί. Λέξεις όπως «τεμπέλης» ή «αδιόρθωτος», μπορεί να βλάψουν σοβαρά την αυτοεκτίμηση του παιδιού.
Δώστε του το χρόνο να σκεφτεί, να ονειροπολήσει και να παίξει. Το παιχνίδι από την ίδια του τη φύση είναι μια κατάσταση κατά την οποία δεν φοβόμαστε την αποτυχία και αισθανόμαστε ελεύθεροι να αποκτήσουμε νέες γνώσεις.
Η δυσλεξία έχει μια τεράστια επίδραση στην οικογένεια σε χρόνο και σε χρήμα. Τα παιδιά αγαπούν να μαθαίνουν, αλλά όπως όλοι μας, μισούν να εξαναγκάζονται και να κρίνονται συνεχώς.
Αγαπούν να μαθαίνουν με τους δικούς τους τρόπους και όχι με τρόπους που οι άλλοι τους αναγκάζουν. Τα μη δυσλεξικά παιδιά (αδέλφια) συχνά μπορεί να ζηλέψουν το δυσλεξικό παιδί, που παίρνει το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής των γονέων. Κατά ειρωνικό τρόπο, το δυσλεξικό παιδί δεν θέλει αυτή την προσοχή, αντίθετα χρειάζεται αποδοχή της κατάστασής του, κατανόηση και θετική αντιμετώπιση.
Η ειδική αναπτυξιακή δυσλεξία υπάρχει στις οικογένειες των δυσλεκτικών παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι ένας ή και οι δύο γονείς του παιδιού μπορεί να είχαν παρόμοια προβλήματα στο σχολείο. Όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα παιδί που έχει προβλήματα στο σχολείο, οι δυσλεκτικοί γονείς του μπορεί να αντιδράσουν μ΄ έναν από τους δύο τρόπους. Μπορούν να αρνηθούν την ύπαρξη της δυσλεξίας και να θεωρούν ότι, αν το παιδί τους εργαστεί σκληρότερα, θα πετύχει, ή οι γονείς μπορεί να ξαναζήσουν τις αποτυχίες και τις απογοητεύσεις τους, μέσα από την εμπειρία του σχολείου του παιδιού τους, που τους φέρνει πίσω ισχυρά και τρομακτικά συναισθήματα και εμποδίζει τις γονεϊκές τους δεξιότητες.
Τα παιδιά είναι πολύ ευαίσθητα στην απόρριψη και στην αρνητική κριτική, αφού την υφίστανται συνεχώς.
Είναι αναγκαίο να γίνει μια συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις, γιατί μειώνουν την αυτοπεποίθηση και την σχολική τους επίδοση. Να επιτρέψουμε στο παιδί μας να επιλέξει τι θέλει να κάνει, να το ενθαρρύνουμε και να υποστηρίξουμε τις επιλογές του.
Η στοργική, ενθαρρυντική και η αξιοπρεπής αντιμετώπιση των δυσλεξικών παιδιών, επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στο ψυχο-κοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα.
Ας οδηγήσουμε τα παιδιά μας από την αποτυχία στην επιτυχία με αγάπη και υπομονή.
Πιστέψτε στο παιδί σας, περισσότερο κι από ότι θα πίστευε αυτό στον εαυτό του.
Ας προσπαθήσουμε με αισιοδοξία να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωή τους.